Visity

E-commerce - Cum să vând online?

unnamed

     Lumea în jurul nostru se mișcă cu o viteză inimaginabilă. Cum crezi că ai prins ideea, cum cineva a pușcat din degete și totul s-a schimbat din nou. Dacă rămâne ceva constant, probabil că nu. Dar nu vizualizăm unde altundeva ar putea să mai plece comerțul din online. Deci poate, acesta să fie răspunsul pentru azi?

     E smart să te extinzi în online, indiferent ce ai avea de oferit ca business. Nu vreau astăzi să vorbim despre costuri, deoarece n-aș putea să îți spun cu cât ar fi mai mici sau mari. Dar volumul de muncă pe care îl poți acoperi cu aceleași resurse, este într-adevăr mai mare! Poți traduce asta în profit (mai bun) sau în demers mai ușor controlabil.

     Se mai prescurtează și ca e-com și devine tot mai popular în rândul afacerilor din zilele noastre. Ce este mai exact?

     Modalitatea de a cumpăra sau a vinde bunuri și servicii prin intermediul internetului (platforme web, aplicații telefonice etc.), cât și tranzacțiile electronice de ordin financiar sunt reprezentate printr-un singur cuvânt – E-COMMERCE (comerț electronic).

     Sunt patru diviziuni de abordare a comerțului universal valabil pe care le întâlnim și în online:

        B2C – business to consumer – de la persoane juridice către consumator – ca persoană fizică;

        B2B – business to business – între entități juridice;

        C2B – consumer to business – de la consumator persoană fizică către o entitate juridică;

        C2C – consumer to consumer – de la o persoană fizică (neautorizată) către alta.

     Cine îți face site-ul?

     Depinde de cât e de important pentru tine. Internetul e plin de oameni care s-au inițiat în web developing/web design și au învățat singuri cum să facă un site de la 0. Dacă au și tool-urile necesare, nu știm. Cert e că pentru un site de e-com este necesar un knowhow documentat. Pe lângă aspect, atenția ta trebuie să meargă spre funcționalitate.

     Caută firme care să fie de profil și care să dispună de profesioniști în toate domeniile necesare creării unui site bun. Gândește-te că vei colabora cu acești oameni pe termen lung!

     La ce să fi atent când alegi cine să îți facă site-ul:

  • La cât de prompt răspund, acest lucru poate spune multe despre cum va decurge colaborarea voastră;
  • La faptul că vei apela la ei și în viitor să facă modificările de care ai nevoie și ar trebui să îi găsești acolo: având în vedere că este un site de ecom și presupune complexitate, se poate să ai nevoie să adaugi o opțiune în plus (ex: de mărime a unui produs);

  • Verifică să fie o firmă legitimă – vei încredința multe detalii importante și ar fi bine o faci cu încredere;

  • La review-uri și la alte lucrări pe care le-au mai realizat (eventual, poți contacta chiar foști clienți);

  • La cât de bun este site-ul lor: poate design-ul nu este în direcția în care îți dorești tu (tu îl vei avea după preferințele tale), dar fi atent la cât de ușor îl găsești în Google, la cât de repede se încarcă și cât de optim funcționează;

  • Verifică textul de pe site: de exemplu, la Visity îți scriem toată partea de content de care ai nevoie – dacă optezi pentru serviciul acesta complet, fii atent la gramatică!

     Pentru a fi pregătit, uite aici răspunsurile la câteva întrebări:

  1. D.p.d.v. legal, în România nu este obligatoriu să înregistrezi un cod CAEN suplimentar. În cazul în care optezi să adaugi codul pentru comerț electronic, facilitezi exclusivitatea în tranzacțiile online. Deci aici, ești acoperit!
  2. După ce ai rezolvat cu web designer-ul să îți construiască un site și să te ajute cu toate cele necesare, va trebui să îi pui la dispoziție anumite materiale, cum ar fi: logo, descrieri sau fotografii profesionale de produs – sunt unele detalii care pot fi standard, dar politica internă sau secțiunea ”Despre” ar fi de preferat să fie personalizată – scrie un brief cu punctele esențiale și cere ajutor unui profesionist dacă nu îți place să scrii (după cum am recomandat zilele trecute, un copy/contentwriter);
  3. Pe partea de tech și funcționalitate îți recomand din start să apelezi la profesioniști – outsource – că nu e loc de greșeli și testări la acest capitol;

  4.  După ce ai site-ul gata, urmează PROMOVAREA, nu faci nimic cu site de care știi doar tu – dacă pe partea de SEO ai contactat niște oameni care știu ce fac, atunci ai un start bun și relevanță evergreen;

  5.  La fel ai și dacă în timp ai crescut o pagină de Facebook sau Instagram, iar în cazul în care nu ai – să realizezi câte una de urgență! Iar de aici, apelează la sfaturi despre social media marketing;

  6. Folosește-te de Facebook Ads și Google Ads, CPM și PPC pentru început – te vor ajuta să te plasezi în online și să atingi publicul țintă mai ușor;

  7.  Învață din experiențe – fii atent la fiecare client, la fiecare feedback oferit de un material promovat, deoarece dacă e să fie ceva NELIMITAT, acesta e online-ul!

     Te simți pregătit să începi o experiență fără limite și să propulsezi afacerea ta în online?

     Întreabă-ne orice, aici.

     Rămâi cu noi să despicăm în patru online-ul cu un limbaj prietenesc! Subscribe